.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
خط و نشان نماینده دامغان برای مازندرانی ها ؛
80 هزار مازنی در سمنان ساکن شدند / نزدیک‌ترین مسیر، انتقال آب از دریای خزر است/ باغات گردو و پسته را دادیم تا لوله 48 اینچ گاز از دامغان به ساری رسید
شمال نیوز : حسن‌بیگی اظهار داشت: علاوه بر دشمنان خارجی که مایل به دوستی مردم سمنان و مازندران نیستند، برخی خطوط سیاسی داخلی کشور هم مردم را در بحث انتقال آب به‌گونه‌ای به جان هم میندازد و این امر بیانگر این امر است که با انتقال آب از دریای خزر، این دریای عظیم خشک می‌شود....
80 هزار مازنی در سمنان ساکن شدند / نزدیک‌ترین مسیر، انتقال آب از دریای خزر است/ باغات گردو و پسته را دادیم تا لوله 48 اینچ گاز از دامغان به ساری رسید

شمال نیوز:  نماینده مردم دامغان در مجلس با بیان اینکه بیش از 80 هزار نفر از جمعیت ساکن در سمنان اهل مازندران هستند، گفت: 18 استان کشور با کمبود آب مواجه‌اند و وزیر نیرو باید شخصاً وارد طرح انتقال آب دریای خزر شود.

به گزارش شمال نیوز ، ابوالفضل حسن‌بیگی، با ابراز نگرانی از اینکه اکنون موضوع آب به ابرچالش و ابربحران تبدیل شده است، افزود: اکنون 18 استان در سراسر کشور با کمبود آب مواجه هستند؛ زمین‌ها در جاهای گوناگون فرونشست کرده و مسیرهای راه‌آهن در مناطق مختلف، در معرض خطر جدی است.

وی بیان کرد: در بیان برخی مسائل مشکل داریم؛ چراکه فضای مجازی در کنترل نظام نیست و باید در این زمینه فکری شود.

نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی، هموار شدن مسیر توسعه و راهکار رفع مشکلاتی که گریبان‌گیر این استان شده، را انتقال آب دریای خزر دانست و گفت: در این راستا نزدیک‌ترین مسیر، انتقال آب از دریای خزر است.

حسن‌بیگی بیان کرد: مردم شهرستان دامغان در بحث درآمدزایی، علمی و فنی عمل کرده و در بحث سامانه‌های تحت‌فشار و قطره‌ای نیز پیشتاز هستند.

وی با اشاره به ضرورت جدی گرفتن انتقال آب دریا خزر به سمنان و اقدام عاجل برای سرعت بخشیدن به اجرای این طرح اظهار داشت: وقتی ما فهمیدیم استان مازندران با بحران گاز مواجه است و هر سال ترکمنستان این کمبود را به‌عنوان ابزار و چماق بر سر مردم می‌کوبد، با آزادسازی باغات گردو و پسته و زمین‌های دیگر کمک کردیم تا انتقال گاز و لوله 48 اینچ از دامغان به ساری رسید.

نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اکنون در شهر سمنان، بالغ‌بر 80 هزار نفر مازندرانی استقرار دارند و باید موضوع آب جدی گرفته شود.

حسن‌بیگی اظهار داشت: علاوه بر دشمنان خارجی که مایل به دوستی مردم سمنان و مازندران نیستند، برخی خطوط سیاسی داخلی کشور هم مردم را در بحث انتقال آب به‌گونه‌ای به جان هم میندازد و این امر بیانگر این امر است که با انتقال آب از دریای خزر، این دریای عظیم خشک می‌شود.

وی افزود: همه نمایندگان مازندران به این امر واقف هستند که دو هزار و 800 میلیارد مترمکعب آب از ولگا وارد خزر می‌شود؛ بحث خزر با دریاچه ارومیه متفاوت است؛ حجم آب  دریاچه ارومیه 32 میلیارد مترمکعب بوده اما این دریاچه بزرگ است!

نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی با استمداد از وزیر نیرو که باید این مسأله شخصاً از جانب او پیگیری شود، خاطرنشان کرد: شخصاً پیگیر انتقال آب خزر به سمنان باشید تا این طرح هر چه زودتر اجرا و مسیر توسعه استان سمنان فراهم شود.

وی با بیان اینکه مردم استان سمنان و دیار ریاست‌جمهوری مورد غفلت واقع شده‌اند، افزود: گاهی برای خدمت به مردم مظلوم سمنان سخنانی در سطح کشور مطرح می‌شود؛ اما در عمل، نعمتشان نسبت به استان‌های دیگر کمتر است.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 27 بهمن 1397
كل سمناني ها كه از قديم بار نمك مياوردن و الان از جيره ي مازندران استفاده ميكنند و الان هم نصف مازنددران رو اشغال كردند رو چي ميگي اقاي نماينده
نا شناس 28 بهمن 1397
خاک تو سر نمایندگان ساری
پاسخ ها به این نظر
مازنی 29 بهمن 1397
عزیز من اشتباه از خودمون بود که رای اشتباه دادیم و آدم هایی رو اشتباها فرستادیم مجلسه. دور بعد اولین سوالی که از نماینده ها باید بپرسیم برنامشون برای حفظ منافع کلان مازندرانه و مستندی از حرفهای امروزشون تهیه کنیم که فردا زیر حرفهاشون نزنن.
حسین 28 بهمن 1397
کویر زمین کشاورزی اش چیه که بخواد از فدا شدن بگه.
وقتی جنگلها و سواحل شمال بطور رایگان در اختیار کویریان و خانواده هایشان قرار میگیرد و از پول نفت خوزستان بر سر ما به راحتی منت می گذارند باید دچار چنین توهماتی هم بشود.
جواب ایشون را باید نماینده های شمال ایران بالاخص مازندران بدهند که اینقدر منفعلانه در مقابل نماینده های یکی از بخش های کوچک تبرستان بزرگ سکوت کرده اند.
این آقای نماینده بداند مازندران و مردمان مازندران کلمه ی بسیار بزرگیه و شوخی با این عظمت دوست داشتنی میتواند به ویرانی ایران بیانجامد، چه رسد به کویربچه ای مثل سمنان و دامغان و شاهرود.
رومینا 28 بهمن 1397
عزیزم خداوند بنده اش رو جانشینش قرار داده که تعقل کند شما بیین وضعیت اکوسیستم تو شمال چقدر بحرانی هستش چرا اینهمه رشد سرطان زیاد شده چرا این جمعیت زیاد در محدوده کم اینقدر مشکل فاضلاب و ذباله داره تبدیل شدن اکوسیستم شمال به سبزه مزبله حکایتی است که دارد اوج میگیرد مشکل اینست جوانانی که با فروش زمینهاشون برای غیره ویلا می سازند تا کار پیدا کنند همچین بوجه ای برای ازدست دادن شرایط اقتصادی خودشان بهشان پیشنهاد می شود مشکل اینست اب دریا چندین سال ثابت و کاهشی شده است مشکل اینست ریزش و نشست زمین اخیر در برزیل هیچ گونه مبحثی برای اینده نگری ذهنتون ایجاد نمیکند و گرنه از روابط زبانی و فرهنگی و مهاجرتی و تاریخی بین دو استان مگر کسی میتواند باخبر نباشد
اشرفی 28 بهمن 1397
از قدیم سمنانیها و دامغانیها چاه کن بودن با گاری از دامغان میومدن و زار میزدن دنبال کار میگشتن مادر بزرگم تعریف میکرد از مردم در خواست کمک میکردن که گشنه هستن حالا ببین چه دوری گرفتن جای تاسف دره داره زمین کویر خشکشو با اب دریا مقایسه میکنه انگار متوجه نمیشن قضیه دشمنی با مردم سمنان نیست مازندرانیها چندین ساله پذیرای گارگران و گرسنگان از استان سمنان هستتد اگه دریای مازندران خشک بشه کل شمال کشور تبدیل به کویر میشه!!!
مازندران کبیر 28 بهمن 1397
نماینده دامغان میخواد با مظلوم نمایی و مغلطه بازی بگه که ما اینها رو دادیم و آب خزر رو میخواهیم.و اما جواب نماینده دامغان: این در حالی است که در قبل از انقلاب تعداد زیادی از مردم سمنان به مازندران و قائمشهر می آمدند برای کار تو کارخونه نساجی که اگه یه آمار سرانگشتی بگیرین ار ثبت احوال مازندران متوجه میشین که چه تعداد از سمنان به مازندران مهاجرت کردند.پس دیگه بحث مازندرانیها تو سمنان رو نگین.و اما بعد بحث انتقال گاز رو مطرح کردند در جواب بایک گفت بر اساس سند رسمی دولت چون هزینه پرداخت پول ایران به ترکمنستان برای گاز زیاد میشد خود دولت این تصمیم رو گرفت که از دامغان به ساری خط لوله کشیده شود و درخواستی از طرف مازنی ها نبود علاوه بر آن هزینه انتقال آب و خود شیرین سازی آب و بحث محیط زیست اصلا قابل مقایسه با انتقال گاز نیست.سایت محترم شمال نیوز لطفا موارد کارشناسی فوق رو اگر به نماینده های مجلس مازندران دسترسی دارید انتقال دهید تا عدالت رعایت گردد.با تشکر
اسماعيلي از ساري 28 بهمن 1397
اين بنده خدا چطوري وقت كرد مازندراني هاي مقيم سمنان را بشمارد ؟ دقيقا هم 800000 هزار نفر ؟ حالا كه وقت شمردن دارد يك پيشنهاد دارم زحمت بكشد سمناني هاي مقيم مازندران را هم بشمرد و طي يك توافقي و در يك مدت و مكان خاص تعين شده و با حضور رئيس جمهور سمناني در يك مراسم با شكوه ترجيحا هم فصل بهار همگام با چهچه بلبلان و قمريان مست ، عمليات تبادل نفرات صورت گيرد بقول معروف نه خاني آمد و نه خاني رفت اينجا مشخص مي گردد كه مازندراني ها بيشتر در سمنان هستند يا سمناني ها در مازندران ؟آدم بعضي وقتها از نظرات بعضي از مسئولين نمي داند به كي و كجا پناه ببرد
ناصر 28 بهمن 1397
با سلام ضمن عرض خدا قوت به تمامی دستندرکاران ومسئولین که به فکر خدمت وتوسعه وپیشرفت این اب خاک عزیز ومردم قدرشناس که هر چه برایشان زحمت وتلاش کنیم کم کار کردیم .امیدواریم این مشکل هم به خوبی حل شود وباعث سرافرازی کشور وتمامی هموطنان گردد ودیگر شاهد تفرقه واین استان وان استان نباشیم چونکه کل مردم وکشور ید واحد هستیم با تشکر ناصر ایرانی
نا شناس 27 بهمن 1397
اگر روزی ولگا را به روی ایران ببندند انوقت چی؟ شما 50 سال را تضمین می کنید؟
نا شناس 27 بهمن 1397
نمک فروشان وقلیچیان وقیصی فروشان دیروز=کارخانه داران امروز!
جانعلی محکم زن 27 بهمن 1397
آقا
آقای سمنانی محترم
بیاین لوله های گازو بکشین بیرون ببرین تو باغ نمک و پسته هاتون
او پس بهور پسته قیمت بالا بورده
اما گامبی آب دریا خزر خاشک وونه
متوجه ای
آ ته فدا بووووم
ساروی 28 بهمن 1397
بعد چهل سال این نعمت الهی به مازندران رسید که کوچیک ترین کاری بود که دولت میتوانست در جواب رای مردم شریف مازندران بدهد در جواب اقای نماینده دامغان اینکه بابت زمینها و باغات پول داده شده و خریداری شده و مردم در راه خدا این زمین ها رو ندادن و اگر مدیران سمنان توانایی مدیریتی داشتن میتونستن اب شرب مردم خودشون رو ساماندهی کنن و اینکه دولت همه ی کارخانه های نیازمند به اب رو وسط کویر ساخته و تاوان این بی تدبیری رو مردم مازندران نباید بدهند شمال نیور درج کن
نا شناس 28 بهمن 1397
بیش از 80 هزار نفر از شهمیرزاد، سمنان، تویه دروار، سنگسر و... در مازندران زندگی می کنند. اما انتقال آب هیچ ربطی به این موضوع ندارد. صنعت را دانشگا ها را بی جهت در سمنان گسترش دادید و الان به این روز افتادید.
اگر حق صنعت مردم مازندران به مازندان داده می شد لازم نبود که به استان سمنان مهاجرت کنند.
امیدوار 28 بهمن 1397
کار مازندران به کجا رسید که نمک فروشان هم مدعی شده اند و ادعای کرامت میکنند . کدام باغ گردو و پسته را شما بخشیدید ؟ دامغانی و بذل ؟!!!!!!!
امیر 28 بهمن 1397
سلام،نمیدانم شمال نیوز چه پدر کشتگی با بنده دارد،کامنت های بنده عاری از توهین و بی ادبی هست اما قرار نمیدهند،خواستم بگم موضوع انتقال آب به یک معضل به حق اجتماعی برای مردم مازندران شده،مردم مازندران پیش تر خسته شدند از بی عدالتی و نگاه بی اهمیت بودن دولت ها به این استان خسته شده اند،خیلی ساده لوحانه هست اگر فکر کنیم مخالفت مردم پیش زمینه ی به حق قبلی نداشته باشد!
رضا 29 بهمن 1397
800 هزار سمنانی در مازندران هستند....
محمد 29 بهمن 1397
با سلام
همه کشور جمع بشید مازندران را هم به بیابان تبدیل کنید ولی صبر مازندرانی ها اندازه داره
مازنی 29 بهمن 1397
کلا ایشون در جریان نیستن ظاهرا. تو ساری و نکا که شهرمیرزادی ها واسه خودشون محله و حسینیه دارن، بالای سر. اتفاقا اگر اعتراضی باشه مازندران باید اعتراض کنه که با بحران کم آبی پذیرای سیل مهاجرانه و در آینده بیشتر هم میشه!
فيض 29 بهمن 1397
چند سال قبل سمنان جزء مازندران بود و فرماندار كلشو استاندار مازندران تعيين مي كرد . آقاي نمايند برگرديد به اصل خويش جزء خاك مازندران بزرگ شويد چشم آب هم تقديمتان مي كنيم . شما كه آب براي خوردن نداريد جداشدنتون واسه چي بود ؟
نا شناس 29 بهمن 1397
سلام بر نماینده محترم دامغان،ظاهرأاین عزیز از پیشینه استان خودش اطلاعاتی نداره،عارضم خدمت ایشون که اگر برگرده به تاریخ سال 1326 قحطی افتاد در استان سمنان اکثر مردمان آن دیار پناه آوردن به مازندران اگر یه مسافرت به استان مازندران تشریف بیاورید متوجه میشوید که چقدر همشهریان شما در آن زمان به مازندران مهاجرت کردند و مردم مازندران با آغوش باز آنها را پذیرا بودند و تمام این سالها از سرانه مردم استان ما استفاده کردند.
رضا 28 بهمن 1397
- ایا کسی تا حالا به مقدار انرژی لازم برای انتقال اب به سمنان فکر کرده؟؟؟
-در هر پروژه مهندسی نظیر این معادلات ومحاسبات انرژی اساس ارزیابی است.
-بفرمایید چه مقدار اب به چه مسافت و به چه ارتفاعی باید منتقل شود.تا میزان انرژی لازم محاسبه شود.
-بعد ببینیم صرف این مفدار انرژی .1-از کجا باید تامین شود؟ 2 -چقدر هزینه دارد؟ 3-صرف این مقدار انرژی چه پیامد زیست محیطی و... دارد.؟4- برداشت این مقدار اب از دریا چه پیامد ی دارد ؟ 5 -ایا قابل اجراست؟
-بعد بادر نظر گرفتن معادلات انرژی و هزینه ها و پیامد ها امکان یا عدم امکان اجرا تعیین شود.طرح چنین پروژه های عظیم در دولتی که در اجرای یک بزرگ راه معمولی یا نظایر این عملکرد بسیار بدی دارد دور از عقل است.و...
مهدی 28 بهمن 1397
با سلام این طرح اصلا شدنی نیس همانطور که خطیر کوه را از سوادکوه گرفتند تا به سرچشمه های آن دسترسی پیدا کنن و آب را به سمت سمنان ببرن حالا نوبت به چشمه های روستاهای ملاده ، فینسک و پرور رسیده تا با احداث سد فینسک آب این چشمه ها را به سمت سمنان ببرن و حق آبه مازندران که همان رود تجن و ... می باشد را قطع کنن
علی 28 بهمن 1397
نماینده محترم دامغان امار 80هزار ازکجا اوردی خوب در مازندران هم مردم شریف از سمنان ودامغان ساکن هستند خوب این جا ایران است و دامغان و سمنان و مازندران هم خاک کشور عزیز ما ایران است ولی این دلیل بر این نیست که محیط زیست واکو سیستم طبیعی با خطر مواجه بشود
رضا 29 بهمن 1397
جناب اقای مدیر شمال نیوز.چرا نظراتی که رویکرد استدلالی دارند را درج نمی کنید ولی بعضی نظرات سطحی تر را درج می کنید؟

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.143 seconds.